Köpvillkor

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
 
Dalagatan 2 a
52145 Falköping
 
Organisationsnr: 559378-8416
 
Registrerad företagsadress:
Dalagatan 2 a, 52145 Falköping
Telefonnummer: 073 587 14 94
E-postadress: info@store365.se  
 
TILLÄMPNING OCH KONSUMENTSKYDD De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Store365.se, nedan kallat ”Store365”. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på www.store365.se Kund handlar genom att klicka på knappen ”Köp” bredvid produkten som kund vill köpa, varpå produkten läggs till i varukorgen. För att slutföra köpet klickar kund på varukorgen och går vidare till kassan där denne får fylla i sin information. När kund ska slutföra sitt köp skickas denne vidare till Klarna och Stripe som är Store365:s samarbetspartner för betalning. När Store365.se har bekräftat en beställning , hanterar vi den och packar och skickar din order inom 2 dagar.
 
PERSONUPPGIFTER Läs mer om vår behandling av personuppgifter i vår Integritetspolicy. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Store365.se Store365.se kundregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med Store365:s behandling av insamlade personuppgifter är att använda dess för att
  • Kunna fullgöra köp på Store365.se
  • Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, sms och andra kanaler baserad på dina tidigare inköp eller användning av Store365.
Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor. Store365 kommer dela med sig av de personuppgifter till fraktbolagen som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning. När du som kund väljer och e-posta till Store365 så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende. Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part eller skickas vidare till tredje land.
 
ALLMÄNT OM PERSONUPPGIFTSBEHANDLINGEN All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Store365.se. Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. Du har också rätt att begära skadestånd om behandlingen av dina personuppgifter inte har följt lagen.
 
PRISER OCH AVGIFTER De priser som anges på www.store365.se anges inklusive mervärdesskatt (moms).
 
UPPRÄTTANDE AV AVTAL OM KÖP Store365:s varor beställs på www.store365.se eller via vår kundtjänst. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Store365 via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Store365 ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. På www.store365.se kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.
 
LEVERANS Store365.se använder följande fraktalternativ:
  • Varubrev, varorna skickas direkt hem till dig som kund eller till närmaste utlämningsställe. När varubrevet finns för uthämtning skickas ett sms med information om löpnummer till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas.
  • Hemleverans, för varor som på grund av sin storlek eller vikt inte går att skicka till utlämningsställe erbjuds hemleverans under dagtid. Avisering vid hemleverans sker per telefon. Med hemleverans avses vanligen leverans till adressens första port eller tomtgräns.
Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar från det att Store365 har bekräftat din beställning. I samband med att din order skickas från Store365:s lager så skickas ett mail till angiven mailadress. Paketet borde då nå dig inom 3 arbetsdagar. Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 5 arbetsdagar ber vi dig att kontakta kundtjänst.
 
LEVERANSALTERNATIV Leverans till ombud (max 20kg) Dina produkter levereras till ett valfritt ombud med Postnord. När din beställning kommit fram till ombudet blir du aviserad vid SMS. Du behöver hämta ut din beställning inom 7 dagar, annars får du hem en påminnelseavi i brevlådan. Om du inte hämtar din beställning inom 2–3 dagar efter att du fått hem en avi i brevlådan kommer den att skickas tillbaka till oss. När du hämtar ut din beställning behöver ha en giltigt ID-handling.
 
Hemleverans (tyngre produkter) Om du beställer hem produkter som väger över 20 kg, eller som är över 200 cm långt blir de automatiskt levererade med hemleverans. Du får i dessa fall en notis av leverantören med information om när din leverans kommer, oftast helgfri vardag 08.00–16.00. Paketet lämnas utanför dörren eller på tomtgränsen.
 
OUTLÖSTA PAKET/FÖRSÄNDELSER  Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Store365. Om detta sker debiteras du en avgift på 150 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Store365:s administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
 
ÅNGERRÄTT  Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Du som kund har självklart rätt att prova och undersöka produkten hemma för att säkerställa att produkten motsvarar dina förväntningar. Returnerar du en oanvänd vara med tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet, alternativt genomförs önskat byte. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.
 
REKLAMATION Om en vara avviker från vad som du har beställt eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Store365 har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Store365 ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 månader. Store365 förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vid reklamation, använd den medskickade retursedeln (har du tappat bort den, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny). Store365 har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt.
 
RETUR  Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom fjorton (14) dagar från det att Store365 tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant. Kostnader för tjänster kopplade till leverans såsom expresspack och postförskottsavgift återbetalas ej vid en retur. För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och Store365 rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp. Store365 bekostar en retur per försändelse. För information eller hjälp vid retur, kontakta Store365:s kundtjänst.
 
TRANSPORTSKADOR Store365 ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Store365 rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar Store365 kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.
 
BETALNING I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Genom att lämna information i kassan godkänner du Betalningsvillkor. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du Store365:s allmänna villkor. Klarna presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
 
IMMATERIELLA RÄTTIGHETER Store365 äger och förfogar över all mjukvara, databaser, register, texter, bilder, varumärken, namn och logotyper och andra immateriella rättigheter som finns tillgängligt på webbplatsen. Kund äger inte rätt att kopiera, mångfaldiga, tillgängliggöra eller på annat sätt förfoga över sådant material. Vidare är produkterna som tillhandahålls på webbplatsen skyddade av upphovsrätt. Detta innebär i korthet att kund inte äger rätt att kopiera, mångfaldiga, sprida eller på annat sätt tillgängliggöra produkterna till annan. Ingenting av det som tillhandahålls på webbplatsen under ett varumärke som Store365 äger eller licensierar ska tolkas som en upplåtelse av licens eller rätt för kund att använda de varumärken som är synliga på eller i webbplatsen.
 
PRIS- OCH PRODUKTINFORMATION Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Store365 rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Store365 inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara.
 
OMDÖMEN Genom att lämna omdömen kring produkter på Store365.se ger du också Store365 rätten att publicera dem på Store365.se samt i andra kanaler och medier. Store365 förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.
 
ÖVRIGT Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekomendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm EU ODR: https://ec.europa.eu/odr För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Store365:s kundtjänst.
 
Kontaktuppgifter till kundtjänst finner du på www.store365.se
 
Senast uppdaterat: 2024-02-14
Populära hobbyprodukter - Betala tryggt med Klarna - Många fina omdömen
Meddela mig när produkten finns i lager Vi kommer att meddela dig när produkten åter finns i lager. Vänligen lämna din e-postadress nedan: